Beveiligde verbinding
Omdat de software die u gebruikt in uw (cloud) omgeving niet meer lokaal op het systeem staat en ook uw data op onze servers wordt weggeschreven maakt u gebruik van een beveiligde verbinding. Eenmaal ingelogd met deze verbinding in de beveiligde omgeving is het mogelijk om al uw bedrijfsapplicaties te openen, uw mailclient (outlook) te gebruiken en uw documenten en overige data te raadplegen en te bewerken zoals u dat gewend bent/was in de oude situatie.
Het enige verschil is dat het niet meer bij u lokaal op het systeem staat maar bij MijnWerkplekPartner.nl. En dat is een voordeel want stabieler kunt u niet werken. Alle servers staan namelijk geclusterd. Dit betekent dat er niets aan de hand is als er een server uitvalt. Dit wordt namelijk gewoon overgenomen door een andere server. Een ander voordeel is dat u waar ook ter wereld, waar u internet beschikbaar heeft, toegang kan krijgen tot uw omgeving.
Bij MijnWerkplekPartner.nl staat veiligheid en beveiliging bovenaan de prioriteitenlijst. Wij zien toe op de veiligheid van ons netwerk en zijn actief bezig in onze rol om alle data van ons en onze klanten te beschermen tegen kwaadwillenden. Met meer dan 25 jaar ervaring kunnen we alle soorten internetbedreigingen bovendien zo goed als mogelijk elimineren.
Onze beveiligslagen
Onze eerste laag van beveiliging is onze DDOS protectie op onze internetacces / internet knooppunt. Deze protectie wordt verzorgt door een derde partij die bij een eventuele DDOS aanval in staat is om deze te re-routen. Daarnaast wordt deze aanval op de achtergrond ook bestreden en afgeslagen.
De tweede laag van onze beveiliging zijn onze firewalls. Deze firewalls filteren alle ingaande en uitgaande verkeer en grijpt waar nodig in.
De derde laag van beveiliging omvat eigenlijk drie zaken; Virusprotectie, Malwareprotectie en Ransomwareprotectie. Wij maken gebruik van meerdere softwareprogramma’s per veiligheidsrisico zoals hierboven genoemd. Deze software opereert op verschillende lagen binnen ons netwerk. Onze fysieke servers, afzonderlijke virtuele servers maar ook hostingspaces, werkomgevingen en mail(data) die gebruikt wordt door onze klanten worden hierdoor gescand en beveiligd. Dagelijks worden er nieuwe definities geüpdatete voor deze software. Nog belangrijker is dat we ook software op Artificial Intelligence (AI) gebruiken die ons netwerk en alles wat daaronder hangt beschermt tegen elke mogelijke dreiging welke gedetecteerd wordt.
De vierde laag van protectie, voor zover je hier over protectie kan spreken, is het gebruik van wachtwoorden en de mogelijkheid om DUO verificatie (2FA – Two Factor Authentication) te gebruiken op verschillende lagen van ons netwerk. Vanzelfsprekend is alles op administrator niveau ingesteld op de hoogst mogelijke beveiliging maar kunnen klanten er zelf voor kiezen om 2FA in te stellen.
De vijfde laag betreft de redundantie van ons serverpark: Al onze hardware is redundant uitgevoerd en is naast de hardware redundantie ook elk fysiek apparaat aangesloten op een A en een B feed. Door elk apparaat op twee voedingen aan te sluiten kunnen we een ontzettend hoge beschikbaarheid garanderen die strak tegen de 100% ligt.
De zesde laag betreft onze backup(procedure). Nu hebben wij zelf een hele uitgebreide backupprocedure waarbij we naast een incrementele backup ook onze serverimages veiligstellen en bewaren. De klant heeft bij aanschaf van zijn of haar product de mogelijkheid om de backup zelf in te stellen en/of ons te laten regelen. In het laatste geval kan de klant tegen een kleine vergoeding alle data 120 dagen incrementeel laten opslaan. Naast deze backup procedure bieden we onze klanten tevens de mogelijkheid aan om hun data volledig versleuteld in het buitenland op te slaan. Deze laatste optie beteft het veiligstellen van data buiten ons netwerk waardoor men te allen tijde verzekerd is van een backup mocht er iets met/in het datacenter gebeuren waardoor deze backups niet meer te bereiken zijn.
En als laatste hebben we een Ethical Hacker in dienst die al onze systemen, software en netwerk op regelmatige basis scant op kwetsbaarheden. Ook hebben we een responsible disclosure program waarbij we extern ethische hackers vragen om kwetsbaarheden te melden.
24/7 Monitoring
We monitoren ons netwerk en onze servers 24/7. Ook ’s nachts en in het weekend lossen onze technische specialisten eventuele storingen direct op. De recovery-tijd hangt af van het type probleem maar onze responstijd is altijd snel en eventuele updates zijn te volgen via onze aankondigingenpagina.